Gina op stage in Senegal

Ik ben moe, maar doe toch mij best om iets te schrijven! :)

De voorbije week ging razendsnel voorbij. Vorige week zondag bezochten we de zondagmarkt hier, toen ik er deze ochtend voorbij liep, had ik het gevoel dat het helemaal nog geen week geleden was dat ik daar was geweest.

Ma bon, ze is voorbij, dus tijd voor een update! Heel eerlijk wil ik hier toegeven dat ik voor mijn blogberichten te schrijven, er bijna altijd mijn (school)dagboek bijneem. Voor het opstellen van dat dagboek moet ik altijd diep nadenken wat ik nu weer gedaan heb... Voor mijn blogbericht moet ik ook diep nadenken, en waarom zou je dat dan twee maal doen, als je het met één keer ook kan? :) (Tamzak!)

Maandag was het vergadering in Mariste. Daarvan kan ik niet zoveel zeggen, alleen dat we er aardbeitjes hebben gekocht en daarna ook nog naar de superette zijn gegaan achter toiletpapier, want dat van in Mariste is beter dan dat van in Pikine. Maar laat dit informatie zijn die eigenlijk helemaal niet belangrijk is!

Maandagavond op de huiswerkbegeleiding gaf ik Engelse les en liet ik de gasten mijn familie voorstellen. Nu hoor ik sommigen al denken, waarom die van jou en niet die van zichzelf? Wel, als ik dat laatste zou laten doen, dan zouden ze met een uurtje niet toegekomen zijn! Zo'n families...

Cool

De gasten vonden het ook heel fijn om tijdens mijn les, met hun gsm te prutsen... Ik had er dan plots ook 4 gsm's bij. Al gaf ik ze flink terug aan het einde van de les (maar wel met een alarmpje ingesteld voor op 22 augustus! Zo zullen ze mijn verjaardag niet vergeten!)

Dinsdag was het dan vroeg opstaan. We gingen met de gasten (de benjamins) naar île de Gorée.Daar speelden ze een toernooi. Helaas verloren ze al de eerste wedstrijd, waardoor het voor hen al afgelopen was. Zo zielig, al die beteuterde gezichtjes... Maar met een plons in de zee, kregen we wel weer een glimlach op hun gezichtjes getoverd! Zo blij dat ze waren dat ze mochten zwemmen! Het was mooi om aan te zien (en te voelen met de waterspetters). Aangezien het eigenlijk niet zo warm was, moesten ze er wel snel weer uit.Het was precies of we hen een uur in den diepvries hadden gestoken, zo koud dat sommigen hadden. Mijn trainersvest en sjaal was ik dan ook snel kwijt. Ik heb ook nog vele gastjes warm gewreven met mijn handen... Een toubab als persoonlijke chauffage! Als dat geen eer is! :)

Woensdag deden we dan opnieuw teambuildingsspelletjes met de cadetten. Ik vind dat toch echt een superfijne groep hoor! Met die gasten kan je tenminste eens een echt babbeltje doen! (en ik babbel graag hoor, alleen dat Frans soms... maar ze vinden het al even fascinerend als ik iets in het Nederlands zeg!)

Op de huiswerkbegeleiding was het feest! Ik speelde een spelletje (Perudo) in het Engels met de gasten. Voor het spel moeten ze met potjes met dobbelstenen in schudden... Combineer dit met een hoop zeer muzikaal aangelegde, ritmische 15-jarigen en ja hoor, je hebt materiaal voor enkele zalige filmpjes! Enkele vonden het echt superfijn en al die glimlachjes, het maakte mijn dag goed!!

Donderdag kan ik samenvatten als ontbijt, skypegesprek, 'eindwerken', pipi doen, 'eindwerken', middageten, 'eindwerken', me eens rechtzetten, 'eindwerken'... 's avonds kwam er toch nog wat afwisseling met mijn project en met wat familiebezoeken die ik ging doen.

Vrijdag begon de dag met een ontbjt, gevolgd door 'eindwerken'. Achjah, het is eens iets anders, maar vooral het is bijna af!! Whoehoew! Nu is het mijn broer die alles nog eens mag nalezen, waarvoor dank!

Wink

Iets voor twee, kregen we ons middageten en dit deed me door het raampje van de living naar buiten kijken. Wat je op vrijdag dan ziet, is eigenlijk echt een foto waard. Alle mannen en jongens lopen naar de moskee met hun matje onder de arm of op hun hoofd. Er is amper iemand die de andere kant opgaat. Vervolgens is er zeker een kwartier niemand te bespeuren op straat, waarna je iedereen weer ziet terugkomen met zijn matje.

Na mijn 'observeer'-pauze, begonnen we weer wat te werken voor school en daarna trok ik naar de huiswerkbegeleiding. Na dit ging ik ook nog even bij één van de gasten langs die ik begeleid voor mijn gezindsbegeleiding.

Toen ik thuis kwam, was de dag nog niet voorbij! Ik was doodop en had er eerst helemaal geen zin in maar liet me toch ompraten om eens uit te gaan! Wat een belevenis! Al die jonge vrouwen die proberen klanten te lokken (je weet wel voor wat!). Een korter rokje dan wat ze hier dragen, vind je nergens. Maar het zijn wel sympathieke meisjes.

Verder was er ook één ding waar ik toch eens moest om lachen. Hier hangen overal spiegels en het is helemaal 'in' om met jezelf in de spiegel te dansen... Hilarisch gewoon! :D

Man man, ik heb me wel geamuseerd en dank hierbij Lise en Fé nogmaals om me te overtuigen!

Zaterdag was het dan vrij vroeg opstaan want we gingen ons geld eens gaan opdoen in Dakar-centrum! Hier liepen we een hele dag en kocht ik weer vanalles (lees veel te veel)... Maar eigenlijk ben ik nu echt te moe om volledig uit te schrijven hoe dit verlopen is, ik denk dat ik het hierbij dan ook ga laten... Als je meer moet weten, kom je maar eens langs na den 26e! :)

Tot de volgende!

X Gina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!