Gina op stage in Senegal

Magnifi!

Hallow Hallow!

Het gaat vandaag met mij opperbest, waarom precies weet ik niet :)

Ik voel me gewoon erg vrolijk, het zonnetje schijnt, de mensen zijn hier (zoals gewoonlijk) supervriendelijk, hmm... Senegal nerne!!

Wink

Deze ochtend opt gemakje opgestaan, doucheke gepakt, lekker stokbroodje gegeten met 'Belgische hagelslag!'... Njam Njam Njam... Daarna e waske gedaan, kleertjes opgehangen en vervolgens een bezoekje gebracht bij Awa. Awa woont een beetje verder dan ons, we passeerden er regelmatig en toen ze mijn naam vroeg (Mijn Senegalese naam is Awa Diouf!) bleken we naamgenoten te zijn!

Vandaag brachten we haar dan eens een bezoekje en we werden al meteen voorgesteld aan de hele familie. Eén van haar zonen woont ook in België, maar was nu even in Senegal. Best wel grappig om hier met iemand van hier Nederlands te kunnen praten! Het maakte allemaal goedgezind! Wat een gezeliige famile! (Maar zo zijn er hier wel meerdere!) Ik begin te beseffen dat ik Senegal echt wel ga missen als ik terug in België ben, maar daarom moet ik dubbel en dik genieten van de twee maanden die ons nog resten hier!! Laat maar komen!

Gisteren was het training en kregen de gasten een demonstratie over het tonen van de 'Fair play'-vlag van Fifa. We deden ook een spelletje (waar ik niets van snapte maar volgens één van onze gasten was ik op een bepaald moment uit!)

Vrijdag en donderdag hebben we veel familiebezoeken gedaan! Dit was best wel leuk, zo bij alle gezinnen binnengaan enz... Je leert de mensen zo veel beter kennen en dat is wel fijn!

Vrijdag hebben we op de huiswerkbegeleiding trouwens wat 'teambuildingsspelletjes' gedaan met onze gasten. Best wel leuk om het verschil te zien tussen de twee groepen. Ze moesten namelijk een bepaald traject afleggen met een aantal stoelen, zonder de grond te raken. De eerste groep werkte niet zo goed samen maar had wel een goede techniek. De tweede groep hun techniek was een beetje minder, maar deze werkten wel supergoed samen. Echt fijn om te zien! :)

Maar nu ga'k ik jullie toch maar wat laten want om één of andere, bizarre reden, heb ik een acute opstoot van buikpijn en ga'k ma wat neerleggen!

Maar zelfs dit kan mijn 'Magnifi'-humeur niet verpesten!!

Laughing

X Awa Diouf!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!