Gina op stage in Senegal

Drijven in het zout en het eten van fruitsla = weekend!

Hallow Hallow,

Het is nog niet zo lang geleden dat ik een blogbericht schreef, maar toch hou ik jullie nu al terug op de hoogte van alle gebeurtenissen hier! Is het niet dat ik kei moe ben, op mijn bed lig en echt geen zin heb om voor school te werken... Dan maar wat facebook en blogberichtjes schrijven!

Gisteren begon ons weekend! We stonden vroeg op, nadat ik superslecht geslapen had weliswaar, en we vertrokken naar Lac Rose, we wisten ongeveer hoe we moesten gaan, welke busjes enz...

Toch, we stonden op onze straat te wachten op een wit busje met nummer 67... Dat zagen we helaas niet passeren, wel veel nummer 51 maar dat hadden we niet nodig, dachten we altans.

We besloten maar snel op de Carrapide te springen en naar de boutou Pikine te rijden, dat is zowat het grootste, drukste punt van Pikine waar al die busjes, bedelaars en uitlaatgassen zich verzamelen! Een helse drukte, maar je wordt er gauw aan gewoon (we zijn hier dan ook al een maand en half!). Daar vonden we een busje met 'Keur Massar' (waar we naartoe moesten). Bleek dit plots toch nummer 51 te zijn, maar ja, we stapten nu wel op aan het vertrekpunt, dus plaats verzekerd! De rit duurde lang, maar was best aangenaam, er was iets meer plaats dan in een carrapide, gelukkig!

Eens aangekomen in Keur Massar begonnen echter de ergernissen, we wisten niet dat we hier nog een busje moesten nemen en lieten ons wat ompraten door één of andere gladde Senegalese kerel. We zouden met hem meerijden in zijn klandoo (soort taxi dat eigenlijk niet echt een taxi is, maar wel goedkoop mensen vervoert). Bleek dathij eigenlijk in een garage aan het wachten was op stukken voor zijn auto... Maar we zijn dan toch maar vertrokken zonder, achja, zo een belangrijk stuk zal het dan ook weer niet geweest zijn!

Hij voerde ons tot aan Lac Rose... Daar hadden we zeker geen parelwitstrand verwacht, maar toch wel wat meer strand als hetgeen dat we eerst zagen... Al kon ik er mij wel tevreden mee stellen. We gingen in het water, waar je, door het hoge zoutgehalte bleef drijven!! Echt cool hoor!

Laughing

Daarna lagen we nog wat aan het zwembad en keerden we terug, ditmaat wél met het normale busje, waar je trouwens het zand door de in-elkaar-geknutselde-bodem, kon doorzien!

Maar ik zat best comfortabel en keek de hele rit om me heen. Zo een verschil met het drukke Pikine. Ik zag op een gegevn moment koeien, deze waren lekker papier aan het eten, erg voedzaam!

Sealed

Ma bon, geen vragen bij stellen, het is beter dan niets te eten hebben allesinds.

Gisterenavond dan nog even achter de veren van onze familiebegeleidster gaan zitten, morgen moeten we echt beginnen met huisbezoeken!

Bij haar thuis werd ik echter overvallen door één of andere nonkel die me zo mooi vond en meteen met me wou trouwen, dat gebeurd wel vaker maar meestal raak ik snel van hen verlost, deze gaf het echter niet op waardoor ik het huis wel moest uitlopen om ervan af te geraken! Fjoew! Ik denk dat ik daar eventjes niet meer ga passeren! ;)

Dan zijn we maar vroeg in ons bedje gekropen want deze ochtend was het training. Om 7 uur moesten we opstaan! Het allereerste wat we zagen wat de bereiding van het feestmaal voor een trouwfeest in de straat... Wel het vroegste stadium van deze bereiding, namelijk het slachten van de koe. Gelukkig ben ik wel wat gewoon om te zien, anders zou me dat niet zo goed bevallen denk ik! Man man man... Dan maar richting bakker! Daar werden we achtervolgd door één of andere kerel die me verschrikkelik ambetant maakte! We probeerden hem af te wimpelen maar hij is ons gevolgd tot in het stadion! Daar ging mijn tot-nu-toe-nog-niet-zo-erge-ochtendhumeur...

Bon, na de training was het dan themamoment voor de kinderen over fair play, maar ik was zo moe!!! Ik was blij als het gedaan was!

Dan maar snel naar huis, een lekker broodje met Belgisch beleg en fruitsla!! Dit in combinatie met een voetbadje, een lekker zonneke... Aaah weekend! Weer de batterijtjes opladen voor de rest van week!!

Cool

x Gina!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!