Gina op stage in Senegal

Al bijna 3 weken ter plaatse...

Weer eens een blogberichtje, zodat goed op de hoogte zijn van alle dingen die ik hier meemaak!!

Zondag was het Lise haar verjaardag. Ik ben erg vroeg opgestaan zodat ik samen met Fé (een andere stagaire hier) naar de bakker kon, voor een verassings-ontbijt-op-bed! :) Elk uur gaven we haar ook een klein cadeautje, beginnend met een Belgisch stuk chocolade en eindigend met een Senegalese 'hoofddoek'. Alé geen echte hoofddoek, maar zo'n doekje om te beschermen tegen de zon.

We zijn dan ook naar een privé-strandje gegaan. Daar wast echt wel mooi, mooi strand, geen afval en mooi water. Dat deed wel eens deugd, even uit de drukte van Pikine. Al moet ik eerlijk gezegd toegeven dat ik nog van die drukte ga houden... Alé, zo al die mensen die je aanspreken, soms is dat vervelend, maar het is soms ook wel leuk, je bent hier echt nooit alleen... Ook wonen heel veel mensen van het TFC -project hier in de buurt, daar mogen we dan regelmatig langsgaan an dat is echt fijn.

Maandag waren we de hele dag bezig voor het project, we hebben lang vergaderd en deden mee aan de huiswerkbegeleiding, daar heb ik mij even naast een jongen gezet en hem geholpen met de wiskunde-oefeningen. Ik merkte dat hij het erg moeilijk had met de oefeningen en eigenlijk hoofdzakelijk bij zijn buur keek voor de antwoorden. Ik ben dan maar aan de slag gegaan met het tellen van propjes zakdoeken (het enige wat ik in mijn directe omgeving vond).

Ik kreeg dan een compliment van onze leerkracht dat ik een goede leerkracht zou zijn, en dat is wel leuk om horen!

Laughing
Ik hoop dat ik dus ook nog even kan blijven helpen bij de huiswerkbegeleiding want ik heb het gevoel dat hoe meer mensen er zijn om zich individueel bezig te houden met de gasten, hoe beter dit voor hen is.


Voor de res heb ik niet zo veel te vertellen, alleen dat ik soms een beetje 'ambetant' ben op onze Bonne. Een bonne is een soort van diesntmeid, die hier het huis kuist, de was doet, helpt met koken,... Ze snapt echter niet helemaal het nut van toiletpapier (ze gebruiken dat hier niet) dus smijt ze dat van ons steeds weg als we het laten staan in de badkamer..) Best een beetje vervelend dus, ook vooral het feit dat ik het haar maar niet kan uitleggen, ze snapt me echt amper, en ik spreek nog geen Wolofs dus is er toch wat msicommunicatie, maar bon, dat zal nog wel beteren :)

Als laatste nog even een samenvatiing: alles gaat hier goed!

Cool

Tot de volgende!! xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!