Gina op stage in Senegal

Vogels, overal VOGELS!

Beste bloglezer, indien u het nog niet wist: ik ben bang voor vogels! U moet ook weten dat Senegal een perfect land is voor de ornitholoog! Overal waar ik ga, zie ik vogels! Maar misschien zal ik hier mijn angst wel overwinnen!

Over deze angst heb ik nog een grappig verhaaltje! Ik was vrijdag aan één van voetbaltrainers aan het uitleggen dat ik ben ban van vogels omdat ik ooit aangevallen was door 'une poulet'. Nu moet je weten dat de benaming 'une poulet' hier enkel gebruikt wordt voor een dode kip die je kan opeten. Een levende kip is 'une poele', maar ja, dat wist ik dus niet, dus dacht hij dat ik aangevallen was door een stuk kip... Een grappig misverstandje dus!

Laughing

Het weekend was best wel fijn! Vrijdag begonnen we met een bezoekje aan het sociaal centrum, waar er echter weinig volk was, aangezien men al voorbereidingen aan het treffen was voor de feestdag zaterdag. We bezochten dan een plaatselijk schooltje en het ziekenhuis, al moeten we dat laatste nog wel een beter gaan bekijken als iemand ons kan rondleiden!

Zaterdag gingen we naar point des Almadies, meer bepaald hotel des Almadies, niet dat we daar gingen overnachten ofzo, maar het was wel eens speciaals om te zien, vooral het privé-strand, dat was echt het mooiste strand dat ik al zag in Dakar (er stonden vuilbakken!!).

'S avonds hebben we croque-monsieurs gemaakt, met sla en tomaten, want we hadden echt eens zin in groentjes! Hier wordt namelijk erg vettig gegeten, veel frieten, olie, ajuin, brood... En ik die hoopte wat te vermageren... Niet dus!!

Tongue out

Zondag begon ik de dag met een stuk brood moet boerinneke-choco! Njam Njam, zondag is boerinnekechoco-dag! We bezochten ook Ile de Ngor, samen met de groep van 1N4D, die ginds gingen vergaderen. Het was een erg mooi, klein en gezellig eilandje, met mooie kliffen. Ik vind het echt prachtig om te zien hoe die krachtige golven tegen de stenen omhoog sloegen... Echt eventjes uitwaaien, ver weg van de uitlaatgassen! Het was wel enorm koud, met al die wind, en ik had een korte broek aangedaan,... Afzien dus!!

Vandaag dacht ik dan ook; ik doe een lange broek aan... Maar helaas, vandaag was het echt warm, zeker 30°... Vandaag heb ik dus zeker een kleurtje gepakt! :) Alé toch op mijn schouders, want ik had dus een lange broek aan! :) We zijn vandaag de uitnodigingen voor de grote opendeur-dag van TFC gaan afprinten op de universiteit van Dakar. Lees de vorige zin als: We hebben 3 à 4 uur gewacht op de universiteit van Dakar, tot de helft van onze uitnodigingen waren afgeprint. Gelukkig kregen we van iemand hier een rondleiding en zo konden we de aula's hier eens zien. Het is best een grote universiteit, zo'n 26 000 studenten, verdeeld over alle verschillende compartimenten. Het was dus zeker eens interessant om te zien hoe zo'n unief eruit zit... Momenteel zijn er echter wel wat problemen, de studenten hebben al lang (langer dan een maand) geen les meer gehad omdat de leraars staken. Daarom ook dat de studenten zo erg betrokken waren bij de rellen hier. Die rellen zijn trouwens bijna opgelost, denk ik toch! :)

Verder hebben we vandaag ook eens echt Dakar-centrum gezien... wel imposant en een groot verschil met Pikine. Overal verharde wegen, grote gebouwen én nog dubbel zoveel bedelaars en verkopers die je langs alle kanten aanklampen. Dat is toch echt wel wennen hoor! Zeker omdat we nu eenmaal niet kunnen verbergen dat we 'Toebabs' (blanken) zijn en de mensen van ons verwachten dat we superveel geld hebben.

Het voordeel van Dakar-centrum is dat je véél winkeltjes hebt... Ik heb alvast mijn Senegalese handtas en porte-feuille gekocht! Hoera, al een stap dichter bij de integratie! :)

Na onze aankopen, gingen we terug by Taxi, zoals vaak... Dat is toch echt wel zotjes hoor, hoe ze hier rijden. De mensen lopen hier zomaar over de autosnelweg, trekken soms gewoon jouw deur open omdat ze mee willen rijden, lopen hier langs de kant van de weg vanalles te verkopen,... Vanalles te zien dus! Al is de taxi op zich ook al een bron van amusement... Werken de ramen? Blijft de deur dicht? Zijn er spiegels? Branden de lichten? Is er ne gordel? Meestal is 'nee' het antwoord op al deze vragen...

Maar bon, nu ga'k eens verder doen... Mijn kleertjes laten weken om morgen met de hand te wassen!! Slaapwel België!

Wink

X Gina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!