Gina op stage in Senegal

Deze dagen...

Hallow hallow!

Mischien hebben sommigen van jullie iets gehoord over rellen in Dakar. Wij sliepen die nacht in ons gezin in Pikine en hebben er maar weinig van gemerkt. Toch werden er voorzorgen genomen en verhuisden we voor 2 nachtjes in Mariste, samen met Griet en een andere studente die nu is toegekomen.

Vandaag maakten we kennis met onze voetballertjes! Alle kinderen (150) waren aan het trainen. Het was wel fijn om te zien hoe de trainers met deze gasten bezig zijn. Al zullen we de werking nog veel beter leren kennen de komende weken.

We volgden ook onze eerste 'team'vergadering omtrent een opendeurdag dat men wil houden om de ouders en een aantal andere belangrijke personen kennis te laten maken met het project. Deze opendeurdag lijkt me heel belangrijk voor het project. Wij hebben ondertussen ook onze taak gekregen. We zullen namelijk de gasten telkens vergezellen wanneer ze van de ene oefening doorschuiven naar de andere oefening. Al leg ik het nu makkelijker uit dan dat het waarschijnlijk al zijn. Vooral ook de taalbarrière zal merkbaar zijn aangezien er dan kindjes zullen zijn vanaf 6 jaar en de meeste kinderen pas vanaf hun 12 meer Frans kennen.

Nu ik het toch heb over de Franse taal wil ik toch even zeggen dat ik merk dat het wel, bij mondjesmaat, beter gaat, al blijft het voor mij toch moeilijk om me zomaar tussen een gesprek te mengen omdat ik wat bang ben dat ze me helemaal niet verstaan. Ik hoop dat dit snel betert, want het is niet altijd even fijn, omdat ik wel iets wil zeggen, maar het er moeilijk mee heb, achja, ik ga zeker proberen om gesprekken niet uit de weg te gaan, enkel zo kan ik het leren natuurlijk!

Verder wil ik hier ook nog iets vertellen om jullie jaloers te maken: Ik ben vanaf de eerste dag verbrand en het is hier zo'n 30 graden... Hmm heerlijk genieten dus! :D

Ook over het eten wil ik even iets zeggen: 's Middags eten we hier vaak rijst met vlees(kip, vis, rundsvlees). We eten dan samen uit een grote pot en eten met een lepel. Maar ik hoop daar binnekort eens een fotootje van te kunnen trekken en dan begrijpen jullie beter wat ik bedoel!

Maar nu ga'k jullie laten, zondag is een 'chill' dag, ook voor ons!! :D

Dus: Tot de volgende!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!