Gina op stage in Senegal

Aankomst @ Dakar

Gisteren was een erg lange dag, vol wachtrijen.

Eerst lootsten we onszelf doorheen de gigantische luchthaven van Zaventem, die ik voordien nog nooit van binnen gezien had. Eens op het vliegtuig zagen we al wat van Afrika vanuit de lucht, het zag er zanderig uit...

Wink

Toen ons vliegtuig landde, was de avond al gevallen over Senegal. Natuurlijk moesten we eerst lang wachten alvorens onze bagage te kunnen oppikken, maar die kwam dan uiteindelijk van de band gerold, hoera! Wat waren we blij.

Daaran werden we opgewacht door Alia en Griet. Alia is de contactpersoon van 1N4D en Griet is een Belgische vrijwilligster die hier al is vanaf september. Het was wel fijn om opgewacht te worden door hen, want anders zouden we hier maar wat verloren lopen.

De weg naar onze verblijfplaats van de eerste nacht was, hoe moet ik dat zeggen, raar. Iedereen loopt hier zomaar over straat en de auto's stoppen er helemaal niet voor. Langs de kant van de straten was het vrij levendig, al zijn er hier wat problemen met de bedeling van benzine in het land. De chauffeurs die de benzine vervoeren, werken niet en dat zorgt voor een ietwat andere sfeer.

We installeerden ons dan in de kamer van Griet, waar we onze eerste nacht doorbrachten. Veel heb ik echter niet geslapen want je hoort hier vanalles 's nachts en daar moet je wat aan wennen natuurlijk.

Deze ochtend maakten we al kennis met de equipe van 1ND4. En dat zullen we de gehele dag nog doen. Vanavond zullen we ook naar ons gastgezin gaan in Pikine.

Later dus meer over ons gastgezin!

Vele warme groetjes vanuit Senegal!

x Gina