Gina op stage in Senegal

Het is grijs, klein en het houdt me 's nachts wakker!

Nu ik even tijd heb, dacht ik bij mezelf 'even een blogberichtje schrijven'.

Ik ben eigenlijk aan het wachten om mijne was te doen. De bon moet de badkamer nog kuisen en als ik daar sta als ze moet kuisen dan begint ze int Wolof van haren tek te maken en zegt ze 'No No!'... Duc ik besloot gewoon even te wachten tot het gevaar geweken is

Wink

Wat kan ik allemaal vertellen over deze week... Goh ja, eigenlijk weet ik het niet goed. Het was een week waar ik héél veel voor school bezig ben geweest, nog preciezer voor verdieping gezinsgericht begeleiden.Ik heb vorige week besloten dat ik één van de gezinnen hier ga proberen te begeleiden. Het is eigenlijk een héél interessante situatie die ik hier nu niet volledig ga uitleggen op mijn blog. Het is een probleem dat wel degelijk te plaatsen is in een bredere context. Het gedrag dat de jongen stelt geeft aan hoe graag hij gewoon weer bij zijn ouders wil gaan wonen. Maar voor wie meer wil weten, je mag altijd mijn paper eens nalezen (en terwijl even verbeteren op schrijffouten). Het tweede dat er best wel interessant is, is dat het voor de mensen hier een vrij 'nieuwe manier' van denken is. Het kijken naar de bredere context, naar het aandeel van het gezin ineen probleem van hun kind, wordt hie rniet zo erg veel gedaan. Toch merk ik dat de familiebegeleidster mijn visie erop goed begrijpt en ook zelf mee begint te denken in 'het contextuele bergeleiden'... Ik ben blij dat ik toch nog zo contextueel aan de slag ben kunnen gaan hier op mijn stageplaats.

Maandag was een 'euforische dag'... Het eindwerk raakt eindelijk af!! Wat ben ik blij!! :) Al een erg grote zorg minder!

Die avond gaf ik op de huiswerkbegeleiding les aan de allerjongste... Dit had ik niet echt voorbereid, maar ik trok mijn plan. Ik moest ook nog twee van mijn 'secundaire leerlingen' ondervragen over hun boek, dus besloot ik de twee te combineren en om hen hun boek te laten voorstellen aan mijn jongste leerlingen.Best wel grappig om hen zo bezig te zien, en ik moet zeggen, in één van de twee zit nog een leerkracht verscholen!

EIgenlijk ishet ook best wel opvallend hoe ik met deze leerling nu net zo'n goede band heb. Ik weet nog goed de eerste keer dat ik les moest geven en hij er was,... Oh, ik was zo ambetant... Altijd maar babbelen, lachen en vooral geen aandacht hebben voor wat ik aan het uitleggen was! Ik weet nog hoe ik tegen Lise zei 'Dienen hé!' ... Maar nu is dat allemaal in orde en is hij vaak diegene die opmerkt dat het gebabbel me irriteert en me helpt om de aandacht terug te krijgen.

Dan weer even terug naar mijn weekoverzicht.

Dinsdag ging ik op bezoek bij het gezin van een leerling die het wat moeilijk heeft met Frans. Hij was echter nog niet direct thuis van school en aangezien er iemand gestorven was uit de buurt, had er zich een hele menigte verzamelt rond het huis en mocht ik daar dan gaan tussen zitten... Ik mocht wel aan de 'mannelijke kant' zitten. Zat ik daar ales enige vrouw (én toubab) tussen al die mannen... Maar op zich stoorde dit me niet zo,... tot de shcool uitwas en een hele bende kleuters voorbijliep, ze plotsen stopten en allen luid 'Toubab!' uitschreeuwden... Goh, zat ik daar 'Loop door, loop door!' uiteindleijk hebben ze het toch gedaan...

Na een gesprekje met deze leerling, ging ik weer naar huis. Daar wachtte een lekkere maaltijd op mij! Zo lekker dat we daarna nog véél fruit zijn gaan halen om nog véél fruitsla te maken!

Cool

Ik vroeg aan de man van het meloenenkraam een goeie watermeloen en ik kreeg er ene! (Gelukkig maar!)

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik die avond heb gedaan... Ah ja wel... ik heb nieuwe vlechtjes laten zetten, echt mooi! Ze deden wel wat pijn, maar gelukig heb ik nog de andere kant van mijn haar om op te slapen hé! :)

Woensdag weet ik eigenlijk ook nog goed meer wat ik gedaan heb... Ik denk vooral voor school gewerkt, papers enz... Je kent het!

In de namiddag deden we teambuildingsspelletjes met Minimes 1. ik zou ze graag helemaal beschrijven, maar ik denk dat de bon uit de badkamer is, dus ga'k niet te lang meer schrijven en de badkamer inpalmen vooraleer ze ingepalmd wordt door iemand anders!

Nog kort, donderdag deed ik weer niet zoveel spectaculairs. Ik heb gewerkt voor school, stofjes gekocht samen met Quentin op de marché hier... En goed afgeboden! Ik ga dat nog missen denk ik... Mischien moet ik dat ook eens proberen in België als ik naar de winkel ga... (al denk ik dat ze dat daar niet zo goed gaan onthalen)

Gisteren is het spectaculairste ding van de dag dat ik drie maal van outfit ben verandert. 's ochtends stond ik vroeg op om de jongen uit mijn gezindsbegeleiding naar school te begeleiden, samen met zijn moeder. ik dacht 'vroeg = koud' dus deed ik een lange broek aan... Ik moet zeggen, ik was bijna gesmolten toen ik weer thuiskwam, dus trok ik gauw een kleedje aan. Ik heb drie kleedjes in totaal en heb ze alledrie aangehad, er was altijd wel iets waardoor ik dacht 'nee, toch het andere'. Uiteindelijk besloot ik 's avonds dat mijn kleedje te kort was om les mee te gaan geven (ik ken dat, die 15-jarigen

Wink
), nee hoor, maar ik voelde er me niet zo goed in dus besloot ik mijn lange pagne aan te doen. Het is vrijdag, dus dan moet je mooie, traditionele kleren dragen. Ze vonden het hier fantastisch dat ik dat wou doen! En ik voelde me er best goed in!

En dan zijn we zaterdag en is het meest interesante wat ik tot nu toe gedaan heb, mijn blog schrijven...

Maar ik merk nu dat ik mijn titel nog niet nader verklaard heb... Er zit een muis in onze kamer!! Dat venijnige ding! Ze kruipt altijd ergens waar wij ze nog niet teruggevonden hebben, laat zich een hele dag niet zien (maar goed ook want dan loop ik weg) maar 's nachts dan begint ze aan zakjes te knabbelen en houdt ze me wakker! Rotbeest... Misschien vandaag dan toch maar eens vergif gaan kopen! Ik heb deze nacht zelf een nachtmerrie gehad dat ze aan mijn tenen aan het bijten was... In mijn dromen was ik dan ook zo heldhaftig om de muis op te pakken en uit het raam te laten vallen... De realiteit komt echter niet overeen met mijn dromen, dus loop ik nog steeds weg als ik ze zie!

Voila en nu snel mijne was gaan doen!

xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!