Gina op stage in Senegal

Voor het te laat is!

Snel snel nog een blogberichtje schrijven!

Ik heb mezelf verplicht om zeker één maal per week een berichtje te schrijven, al heb ik maar weinig tijd om dit te doen! Achjah, het zal een kort maar krachtig weekoverzicht worden!

Maandag en dinsdag waren twee, vrij gewone dagen. we vergaderden wat, we deden onze huiswerkklas,... The usual things dus! Ow nee, één ding veranderde, ik heb nu kleine vlechtjes in mijn haar,maar enkel rechts! Heel mijn haar was wat te veel van het goeie! Daarbij deed het ook niet echt 'deugd' om ze er laten in te leggen, bon ja! Er waren wel heel wat haartjes (valse haren te verstaan) die er overal uitstaken, dat was wat minder, maar die overschotjes brandde Ndeye eraf met de kaars dus, het ziet er best goed uit!.

Woensdag was het een crisisdag! Ik kwam erachter dat ik nog zoveel werk heb voor mijn sociaal inclusieproject en dit zorgde voor wat frustraties en zorgen. Daarbovenop kwam nog eens dat we teambuildingsspelletjes gingen doen met de Minimes 2. Laat me zeggen dat dit toch geen makkelijke groep is en er enkelen het echt wel kunnen uithangen. Met een 'ik bliksem u dood'- blik heb ik de gasten toch vrij goed onder controle kunnen houden en gingen de spelletjes wonderbaarlijk goed. Jeej! :)

Donderdag was weer een normale dag... Gewoontjes...

Vrijdag was dan weer eend ag met huiswerkbegeleiding. Ik speelde weerwolfje met de oudste gasten, echt cool! Ik vind het echt leuk om voor deze leeftijd te staan!

Zaterdag was het dan gezondheidsdag, waar ik het op mij nam om de meisjes wat meer te sensibiliseren over de puberteit, intieme hyghiëne, regels en het eerste seksueel contact. Dit was in het begin wat onwennig voor beide partijen, maar het liep al gauw los, al moet ik zeggen dat ik als Toubab toch wel benadeelt was wat betreft het blozen!

Cool

Daarna bespraken we ook met de oudste leeftijdscategorie jonges het thema 'Seksualiteit'. Het was verbazingwekkend met welke vragen die gasten zaten. uit hun vragen bleek duidelijk dat seks een groot taboe is en er weinig wordt over gepraat. dit heeft echter wel als nadelig gevolg dat sommige jongens ook niets weten over voorbehoedsmiddelen en ze dan ook niet gebruiken. Gelukkig hadden we condooms en bananen voorzien en legden we hen uit hoe de condoom op de banaan moest! Het was een leerrijk moment voor de gasten en ik kan maar hopen dat ze iets van hebben opgenomen en het zullen gebruiken wanneer nodig!

Deze ochtend was het dan weer vroeg opstaan om naar de training te gaan! Daar babbelde ik wat met de trainers en trokken we wat foto's! Na de training aten we een lekker broodje (met dank aan Ibo en die andere kerel van wie tot vandaag dachten dat hij Ibo was)! Daarna gingen we de uitdaging aan om de markt van Pikine te doorzoeken naar leuke spulletjes. Ik was niet echt in een shopping-mood maar genoot er echt wel van! Het is leuk dat ze al wat gewend zijn aan ons en ons dus niet meer zo overvallen als in het begin!

Voor de rest heb ik vandaag mijne was gedaan, gezweet (het was hier warm, vooral tijdens diee was) en wat voor school gewerkt!

Nu wacht ik op mijn ouders, zodat ik met hen kan skypen (voor de derdelaatste keer waarschijnlijk)... Goh Goh, druk druk druk!

Laughing

Ma bon, Groetjes en tot de volgende!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!