Gina op stage in Senegal

Ik vind titels zoeken moeilijk!!

Ik vind het allesbehalve makkelijk om een titel te verzinnen voor een blogbericht dat op dat moment nog niet geschreven is, ze zijn daarom dan ook maar weinig origineel, waarvoor mijn excuses.

Het zal ook geen overdreven lang blogbericht worden want ik heb zoveel dingen te doen!!!

Daarmee bedoel ik heel wat schoolwerk, maar ook vooral: Ik wil hier zijn!! Ik besef dat het einde toch langzaamaan in zicht komt en ik de mensen hier zo enorm ga missen, dat ik elke moment dat ik kan bij hen wil zijn. Jonge jonge jonge, ik zal maar zien dat al mijn zakdoekjes goed uitgewassen zijn, alvorens ik hier aan mijn laatste week begin, want het zal nodig zijn!

Om even mijn week te overlopen: Vorig weekend werkten we hard voor ons eindwerk, meer uitleg hoeft het weekend niet.

Maandag werden we op de coördinatievergadering goed op de hoogte gesteld van alles, waarna we verrast werden door onze gastmama die geen Maffé had klaargemaakt (iets wat we absoluut niet graag eten) maar het thiéboudiem was! Een typisch grapje van Awa

Wink

Daarna was het tijd voor de huiswerkklas, waar ik wat Engelse les gaf!

Dinsdag weet ik niet zo goed meer wat ik gedaan heb, nog voor school gewerkt denk ik!

Woensdag bracht ik een bezoekje aan Ndeye en overliepen we samen de familiebezoeken, hoe was dit verlopen zonder mij? In de namiddag deden we teambuildingsspelletjes met Minimes 1 en dit verliep super goed! De gasten vonden best wel originele manieren om de spelletjes tot een goed einde te brengen, al kan ik nu niet meteen op een goed voorbeeld komen. Mijn excuses!

Donderdag gingen we naar een landbouwbeurs, waar alle plaatselijke producten werden verkocht op getoond, daaronder horen ook stofkes, colliers en anderen niet echt 'boeredingen' maar ook wel apenbrood, confituren, groentjes en fruit én wat beestjes, waaronder ook mega konijnen!

Tijdens de middag was het dan degustatie van voedingsproducten uit de Casamance, waar gratis van geproefd kon worden. Ik kan amper beschrijven hoe ik me toen voelde maar ik ga het toch proberen. We stonden eerst met enkele mensen rond die grote buffettafels. Naarmate de speech vorderde en mensen ook bordjes uitgedeeld kregen, kwamen er steeds meer mensen bij en begonnen ze ook steeds meer te dringen. Zo ging het zeker tien minuten lang. Toen er dan uiteindelijk gezegd werd: 'Eten maar' was het pas echt 'oorlog'. Het was erop of eronder, iedereen duwde en trok en riep om een beetje eten... Man man man, ik heb het al snel opgegeven!

's avonds werden we hier bij Yacine uitgenodigd om samen iets te eten voor haar verjaardag én kregen we ook overheerlijke fruitsla! Njammie! En dat zonder kleren te moeten scheuren! :)

Vrijdag deden we familiebezoeken en huiswerkbegeleiding, waar ik weer eens Engelse les gaf! Ik begin het echt leuk te vinden, die leeftijd!

Zaterdag was het training en deden we teambuildingsspelletjes! De gasten deden supergoed mee en waren echt gemotiveerd, wat een plezier!!

Laughing

Deze ochtend was het vroeg ochtend!! om 6u30 ging onze wekker af en deed ik, met slaapoogjes, mijn voetbaltraining aan. We gingen met de jongste gastjes meestappen in en mars tegen Malaria! De busritten waren Super!! De gastjes zongen, dansten, en ik was nochtans begonnen met zeggen dat ze moesten blijven zitten in de bus (zoals bij ons, flink met het gordeltje). Al haalde dat niet zoveel uit met zo'n beweegelijke, ritmische, vrolijke bende als deze! :) De tocht was ook best wel leuk en ik voelde me echt op het speelplein! Het enige verschil was dat er hier totaal geen structuur zit, alle kinderen liepen door elkaar en we hadden niks van overzicht (behalve dan dat ik de kleinste in mijn nek had gezet en hij gewoon niet weg kon!). Tjonge tjonge! Maar we hebben wel alle kinderen terug meegebracht. (denk ik toch!)

Nu ga'k jullie laten en trekken we eens Pikine in, waar alles vandaag in het teken staat van de grote worstelwedstrijd tussen Yekine in Balla Gaye 2... Al zou ik begot niet weten wie het zijn!! :D

Groetjes!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!