Gina op stage in Senegal

De goesting is ver te zoeken...

Hallow allemaal!

Je leest het goed: De goesting is ver te zoeken... Maar, welke goesting? De goesting om hier in Senegal te blijven wordt met de dag groter, dus geen nood. Tis de goesting om voor school te werken die wegebt met de minuut! Dat eindwerk, man man man! Een diepe zucht, maar we raken er wel! We hebben al een voorblad!! (met dan aan Lise!)

Maar misschien moet ik maar eens ophouden met te klagen en mijn week overlopen...

Zondag waren het hier verkiezingen. Senegal vindt duidelijk dat het tijd is voor verandering en koos voor Macky Sall als nieuwe president. Maar zondag was niet alleen een dag va verkiezingen, ook van 2 uitzonderlijke gebeurtenissen... Alé ja, uitzonderlijk. Op een gegeven moment was ik de afwas aan het doen in de badkamer, komt daar gewoon een madammeke naast mij op toilet zitten 'Het stoort mij niet ze', zegt ze... Ik dacht 'oké dan!'. Maar eindelijk is het raadsel van het toilet opgelost, ik weet nu ongeveer hoe ze dat hier flikken zonder toiletpapier!

Een tweede uitozndering is de avondmaaltijd die dag, Soep, met een speciaal smaakje... Blijkbaar was ik eigenlijk een kooksel van schapenkop aan het eten (de kop inclusief de hersentjes, en tanden!) Naart schijnt moet je die tanden uitzuigen! Njammie! Ik heb wel eens van de hersentjes geproefd, maar viste vooral de wortels uit de soep.

Maandag was dan een 'chill'-dagje. We gingen met Tchallang op bezoek bij een andere trainer van AS Pikine, nogal ne gladde kerel

Cool
mah bon! 's Avonds maakten we in Mariste spagetti klaar... Maar echt lekkere spagetti, met tomatensaus en gehakt én kaas... Aaah!

De dag erna stonden we vroeg op om met Quentin mee te gaan naar Saint-Martin, de medische post. Op zich was de 'shock' voor ons niet zo groot, omdat we niet gewoon zijn om in een ziekenhuis te werken, maar ik denk als je daar als dokter of verpleger aankomt, je toch even moet aanpassen aan de werkomstandigheden daar. Al denk ik wel dat het een fantastische plaats is om te werken of stage te lopen! Zo'n leuke zustertjes, iedereen is kei open, lief, vriendelijk (zoals we van Senegal gewoon zijn off course!).

In de namiddag gingen we lekkere pizza eten én koffiekoeken! Ik heb nog nooit zoveel gegeten denk ik... Maar ja, gewoon al het feit geen rijst met ajuin te eten, doet deugd!

's avonds had ik MEGA-hoofdpijn en ben ik dus maar vroeg in mijn bedje gekropen!

Woensdagochtend stond ik op met het lawaai van regen... Ah, in België... Ah nee toch niet!! Nog steeds in Senegal! Normaal begint het hier pas in juni te regenen... Zelfs de Senegalezen zelf waren verrast! Mijn eerste zorg: ik heb helemaal geen rgenjas bij! Maar dapper als we waren, trotseerden we de regen. We namen de Car Rapide naar Yarakh (dachten we toch)... Plots sloeg de Car rapide af en zaten we op de autosnelweg... Tegen dat we er uiteindelijk zijn afgeraakt, waren we wel vrij dicht tegen Mariste, maar toch... We zijn nog een uur verlopen gelopen in de regen! Tja, iedereen die we tegenkwamen, wees een andere kant aan... Senegalezen en hun oriëntatiegevoel hé, dat gaat niet samen!

Uiteindelijk raakten we toch op onze bestemming, bleek de vergadering niet door te gaan. Maar dat was geen probleem, zo konden we onze rondreis wat plannen.

We gingen terug naar Pikine en namen opnieuw de verkeerde Car Rapide... Tally Icotaf? Oui Oui... Phu! Gelukkige raakten we er deze keer wel op tijd af! We gingen dan snel iets eten en dan naar de training waar we teambuildingsspelletjes speelden met de Cadetten... Best zalig om die groep aan het werk te zien. in het begin vonden ze onze spelletjes maar wat 'kinderachtig' en lachten ze er een beetje mee, maar ze begonnen het steeds meer te appreciëren en aan het einde bedankten ze ons wel voor alles. Dat vond ik echt mooi! They made my day!

Laughing

's avonds dan weer naar de huiswerkbegeleiding, waar ik begon met mijn sociaal inclusieproject, maar daarover binnekort meer!

Donderdag deden we familiebezoeken met Yacine, omdat Ndeye een doopfeest had, waar we ook 's avonds naartoe gingen. Zo schattig, zo'n klein kindje (ze worden hier een week na de geboorte gedoopt en zijn heel wat bleker als ze zo jong zijn!).

Vrijdag skypeten we met Paul Thys voor onze tussentijdse evaluatie... korte samenvatting daarvan: alles gaat hier goed! :)

Eigenlijk is dat een goede samenvatting voor de afgelopen week: Alles gaat hier goed! Ik kijk ook wel enorm uit naar de komst van Maryam en Stijn en het rondtrekken in Senegal!

Het kan dan ook wel zijn dat je een weekje of 2 niets van mij gaat horen, maar we zien wel hoe dat loopt!

X Awa Diouf (of Gina, Molly, Gino,...)

Reacties

Reacties

Nancy

Heykes mie!!

Het lijkt allemaal goed te gaan! Ik ben jaloers!!:) Geniet er in elk geval nog met volle teugen van! Maryam zag er in elk geval ook al naar uit!!

Groetjes uit het soms heel zomerse België!!!:)

Gina

Héj! Thanks :)

Ik geniet ervan, elk moment dat ik kan! Ik merk wel hoe het nu echt beter en beter gaat... :)

Blij dat de zon ook nog in België te zien is! ;) Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!